اخبار داغ

شهردار اهواز در گفتگوی تلویزیونی: افتخار میزبانی زائرین سیدالشهدا مدال زرینی بر سینه سترگ استان زرخیز خوزستان است

رضا امینی شهردار اهواز با حضور در برنامه تلویزیونی خوزستان پایتخت موکب ها به تشریح برنامه ها و اقدامات شهرداری اهواز در آستانه اربعین حسینی پرداخت. وی در ابتدا ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: اثر خون بزرگ مظلوم عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که در طول تاریخ و تا ابد استمرار دارد که تا […]

اشتراک گذاری
04 شهریور 1403
112 بازدید
نویسنده : حدیث احمدی سعید
منبع : روابط عمومی شهرداری اهواز
کد مطلب : 1297

رضا امینی شهردار اهواز با حضور در برنامه تلویزیونی خوزستان پایتخت موکب ها به تشریح برنامه ها و اقدامات شهرداری اهواز در آستانه اربعین حسینی پرداخت.

وی در ابتدا ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: اثر خون بزرگ مظلوم عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که در طول تاریخ و تا ابد استمرار دارد که تا امروز نهال ارزشمند عشق و محبت را در دل شیعه بارور کرده و ما شاهد بزرگترین همایش فرهنگی جهان اسلام هستیم .

شهردار اهواز عنوان کرد: اتفاقات مبارکی در این مسیر می افتد تا ما بتوانیم هرساله خدمات بیشتری به زائرین اربعین هم در ایران و هم در کشور عرلق و مرزهای مختلفی که به روی زائرین باز است، ارائه نماییم و همانطور که در آموزه های دینی و در روایات مختف هست، خون سیدالشهدا و عشقی که از خاندان اهل بیت علیهم السلام تا ابد در دل مومنین هست که خروشان و پابرجاست. به طور کلی ما مسیر صعودی این همایش بزرگ را که رصد می کنیم گواه بر این است که عنایت الهی و اهل بیت علیهم السلام در این رویداد قطعا متوجه کسانی است که در ایران، عراق و خوزستان عاشقانه به زائران خدمت می رسانند و این از نعمتهای الهی است که ما را در ایامی از تاریخ آفریده که این فضا را درک کنیم و انشالله این فرهنگ به نسلهای بعدی تسری یابد.

در وصف خوزستان القاب و عبارات زیادی بر زبانها جاری شده که از زیبنده ترین آنها مهمان نوازی و خونگرمی مردمانش است. افتخار میزبانی زائرین سیدالشهدا جزو مدالهای زرینی است که بر سینه سترگ استان زرخیز خوزستان است و ازین بایت خدارا شاکرم که خادم مرکز چنین استانی هستم.

امینی در خصوص برنامه هایی که در اربعین بعهده شهرداری اهواز است، عنوان کرد: س برنامه‌های ستاد اربعین از طریق ستاد مرکزی وزارت کشور بلافاصله پس از اربعین شروع می‌شود.

دولت در این راستا معمولاً اعتباراتی را پیش بینی می‌کند و آنها را بین مرزهای ورودی و خروجی و پایانه‌های مرزی از طریق سازمان شهرداری‌های کشور توزیع می‌کند.

بخشی اصلی نیازها و اقلام نیز توسط مردم تامین می‌شود که با عشق و علاقه آنان و به صورت مردمی انجام می‌شود و بخش‌های زیرساختی و خدماتی را طبیعتاً دستگاه‌های اجرایی باید انجام دهند.

ستاد استانی اربعین هم به ریاست استاندار محترم بعد از اربعین معمولاً تشکیل می‌شود که با محوریت استانداری و انتصاب دو تن از معاونینشان به عنوان فرماندهان ستاد اربعین در پایانه شلمچه و چذابه کارشان را شروع می‌کنند.

شهرداری اهواز هم به عنوان معین مرز چذابه مسئولیت دارد که در چهار محور محور عمرانی محور خدماتی محور فرهنگی و محور حمل و نقل و ترافیک، خدماتش را ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: در این چهار مقوله شهرداری مسئولیت به عهده می‌گیرد و همکارانمان در محل مستقر می‌شوند و به طور کلی یک سری از اقدامات عمرانی از شهرداری اهواز آغاز می‌شود. مثلاً زائران عزیز در مسیر مشایه که از ملاشیه و عین دو بر اساس فرهنگ و شرایط فرهنگی سالیانه به سمت طریق الحسین می‌روند ما باید از پایانه سیاحت برای پذیرایی از مهمانان که از خارج استان وارد می‌شوند مسیری که زائران خوزستانی به هم می‌پیوندند خدمات رفاهی خود را آغاز کنیم.

البته در مسیر، افراد زیادی داوطلبانه مواکبی را دایر می‌کنند که تا داخل مرز ادامه دارد.

شهردار اهواز افزود: خدمات حمل و نقلی ما از آن مقطع شروع می‌شود و ما برای زائرانی که وسیله نقلیه شخصی ندارند و در شهر بلاتکلیفند امکانات نقل و انتقال را فراهم می‌کنیم. در داخل مسیر هم اقدامات فرهنگی نظیر تابلوهای اطلاع رسانی و تابلوهای ترافیکی توسط ادارات مختلف منجمله شهرداری اهواز نصب می‌گردد.

امینی ادامه داد: قبل از اینکه زائرین برای صدور روادید وارد مرز بشوند مواکبی توسط شهرداری برپا شده که یکی از وظایف آنها توزیع خدمات و کالاهای فرهنگی است. برنامه‌های فرهنگی هم با توزیع برنامه‌های محتوایی که توسط معاونت فرهنگی شهرداری اهواز بین گروه‌های مختلف استانی تقسیم می‌شود صورت می‌گیرد تا زائرینی که احیاناً ساعاتی را در مرز مستقرند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه خدمات در شهر نباید تعطیل شود، خاطرنشان کرد: با همه ظرفیتی که می‌توانیم از شهر جدا کنیم و بر اساس عشق و علاقه همکارانمان که داوطلبانه و فراتر از وظایف سازمانی و با عشق و شور به خدمت رسانی به زائرین اربعین می‌پردازند، خدمات رسانی می کنیم.

 

وی با بیان اینکه حوزه نظافت در مرز چذابه به عهده شهرداری‌های یزد اصفهان و تهران است عنوان کرد: خدمات رسانی در پایانه عراق صرفاً به عهده شهرداری اهواز است به علت اینکه همکاران ما از ماه‌ها قبل کار را شروع می‌کنند و به منطقه آشنایی دارند و خدماتی مانند آتش نشانی نظافت و رفت و روب و پسماند را در همین محدوده پیش بینی کرده تا سرعت و کیفیت کار ارتقا یابد.

 

امینی با ذکر این مطلب که به خدمات دهی در چذابه نمره قبولی می‌دهیم، گفت: به نظر بنده هر ساله بر کیفیت خدمات افزوده می‌شود زیرا شان زائر سیدالشهدا این است که به بهترین نحو پذیرایی شود و از او با اخلاق، با کرامت و با رفتار انسانی استقبال شود. ما با جان و دل فرش زرین برای زوار پهن می‌کنیم که بیایند و قدم بر چشمان ما بگذارند و افتخار نوکری زائر سیدالشهدا هم بهترین مدال افتخار برای همه خادمینی است که در این عرصه فعالیت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *