اخبار داغ

معرفی پتروشیمی فجر

درباره شرکت فجر انرژی خلیج فارس، (پتروشیمی فجر سابق) به منظور تولید و توزیع خدمات حیاتی شامل برق ،بخار، اکسیژن، نیتروژن، آرگون، هوای فشرده، آبهای صنعتی و تصفیه پسابهای صنعتی در واحدهای ۲ و ۴ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، واقع در شمال غربی خلیج فارس قرار گرفتهاست. این شرکت از آنجا که دارای نقش […]

اشتراک گذاری
02 فروردین 1403
69 بازدید
نویسنده : حدیث احمدی سعید
منبع : نشرتعلیم
کد مطلب : 1270

درباره

شرکت فجر انرژی خلیج فارس، (پتروشیمی فجر سابق) به منظور تولید و توزیع خدمات حیاتی شامل برق ،بخار، اکسیژن، نیتروژن، آرگون، هوای فشرده، آبهای صنعتی و تصفیه پسابهای صنعتی در واحدهای ۲ و ۴ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، واقع در شمال غربی خلیج فارس قرار گرفتهاست. این شرکت از آنجا که دارای نقش مهمی در تولید و توزیع خدمات جانبی برای شرکتهای فرایندی منطقه است، به عنوان قلب تپنده منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر نامیده میشود. هدف فجر تولید مستمر و توسعه پایدار در خدماتدهی به موقع و مورد اعتماد در این منطقه است.

 

تاریخچه

شرکت فجر انرژی خلیج فارس در سال ۱۳۷۷ طبق مصوبه هیئت دولت در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تأیید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأسیس و عملیات شمع کوبی آن از اسفند ماه ۱۳۷۸ آغاز شد. همچنین نخستین راهاندازی خدمات جانبی در پاییز ۱۳۸۱ شروع و تا زمستان سال ۱۳۸۲ همه واحدها یوتیلیتی در خدمت قرار گرفت. مجتمع فجر و واحد پساب شماره یک در واحد ۴ و طرح توسعه فاز ۲ و واحد پساب شماره ۲ در واحد ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر احداث شدهاند. مساحت شرکت در کل ۷۰ هکتار میباشد که ۳۰ هکتار آن در ناحیه یک و ۴۰ هکتار آن در ناحیه دو میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *